вул. Скрипника, 14а, Харків, Харківська обл., Україна, 61057
Громадянам

Медична реформа націлена на покращення якості послуги та сервісу саме для пацієнта. Змінені умови фінансування медичних закладів таким чином, що від вибору пацієнта залежить обсяг фінансування закладу. Єдиний національний закупівельник медичних послуг – Національна служба здоров’я України – серед вимог до закладів має вимоги до сервісу та якості послуг, зокрема:

  • наявність у відкритому доступі (сайт, плакати тощо) інформація для пацієнтів щодо переліку послуг, які медичний заклад надає за договором з Національною службою здоров’я України;
  • запис на прийом до лікаря за телефоном/вній формі;
  • наявність у закладі лабораторних та інструментальних діагн електроностичних досліджень.

Наразі триває реформа первинної ланки медичної допомоги, представленої переважно Центрами первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД) або поліклініками в деяких містах. Основне завдання цього рівня допомоги – сприяти збереженню здоров’я людей. А це неможливо без радикальної зміни відносин лікар-пацієнт. Основними напрямками таких змін мають стати:

  • відповідальність пацієнта за власне здоров’я: ми більше не можемо «нести хворобу лікарю», більшість хвороб потребують дотримання дисципліни лікування, зміни способу життя тощо;
  • увага на профілактику: пацієнт має в обов’язковому порядку відвідувати свого лікаря первинної ланки 1-2 рази на рік для профілактичного огляду навіть, якщо його нічого не турбує.

Система охорони здоров’я, яка знаходилась в стагнації багато десятків років не зміниться за день сама по собі. Зміни відбудуться тільки за умов активної участі населення в цьому процесі. Для прискорення змін свідомі громадяни мають робити наступне:

Свідомо обрати свого лікаря (сімейного лікаря, терапевта або педіатра), для чого:

  • визначитись з критеріями для вибору (вік, стать, ставлення до призначення антибіотиків тощо)
  • зібрати якомога більше інформації про найближчих сімейних лікарів (сайт закладу, електронна система МіС, сайт міської/районної ради тощо);
  • відвідати найближчі амбулаторії;
  • в процесі підписання декларації ставити лікарю питання: ставлення до реформи, як (і коли востаннє) він підвищує свою кваліфікацію, ставлення до міжнародних протоколів, чи буде приходити на виклики, яка є медична спеціалізація тощо.

Давати лікарю зворотний зв’язок та змінити на іншого, якщо не задовольнить його робота;

Не поширювати соцмережами неперевірену інформацію та відверті фейки, користуватись тільки перевіреними джерелами інформації про медичну реформу, серед яких:

Знати свої права та обов’язки :

  • на які медичні послуги має право в рамках державної програми медичних гарантій. Перелік послуг, які має надати медичний заклад за кошти Національної служби здоров’я має бути розміщений на офіційному сайті медичного закладу та в доступних місцях;
  • право змінювати лікаря, що надає первинну медичну допомогу в будь-який час та необмежену кількість разів;
  • не сплачувати благодійних внесків та будь-яких інших виплат, за послуги, які оплатила Національна служба здоров’я України та повідомляти НСЗУ про факти вимагання оплати (номер телефону 1677);
  • право на відеозйомку під час операції, тощо;
  • виконувати свої обов’язки, передбачені Законом України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення. Детальну інформацію про обов’язки можна знайти за посиланням та інше.

Якщо Ви або Ваші родичі стали жертвою лікарської помилки Ви можете оцінити шанси відновлення порушених прав за посиланням.

Як добре Ви знаєте свої права як пацієнта можна дізнатися за тестом.