вул. Скрипника, 14а, Харків, Харківська обл., Україна, 61057
Керівникам закладів охорони здоров’я

Медична реформа докорінно змінила роботу керівників закладу через зміну механізму фінансування та автономізацію закладу. Ці процеси призвели до таких наслідків:

  • керівник закладу отримав більше можливостей для прийняття управлінських рішень в сфері управління персоналом, фінансами, послугами тощо;
  • надходження закладу напряму залежать від задоволеності пацієнтів та громади наданими закладом послугами;
  • закладу не гарантоване виживання в новій системі.

У нових умовах керівник закладу не має бути лікарем, зате має бути менеджером, тобто вміти керувати автономним закладом через управлінські рішення. Нова система дає закладам чисельні переваги, серед яких:

  • можливість збільшення фінансування;
  • свобода обирати свій шлях розвитку;
  • незалежність від безглуздих рішень чиновників, які ніколи не стикаються з пацієнтами.

Але для реалізації цих переваг керівник закладу має:

Керівник – це людина, яка робить роботу перш за все чужими руками, тобто плануючи, делегуючи, створюючи системи. І тому ознакою неефективності керівника є необхідність все робити самому, хронічний брак часу на розвиток через постійне завантаження операційними завданнями.

Перед керівниками медичних закладів все частіше постає питання «Чи можна суміщати роль керівника та, наприклад, практику сімейного лікаря?». Для невеличкого закладу таке суміщення є не тільки можливим але й ефективним, але для закладу, де працює 100 та більше працівників, у ефективного менеджера просто не залишатиметься часу на ведення прийому та професійний розвиток себе як лікаря. Тому варто обирати або … або…

В умовах змін керівник має взяти на себе ще одне важливе завдання – лідерство в управлінні змінами. Створення надихаючої візії, постійна комунікація про зміни, демонстрація нової поведінки, якої потребують зміни – все це нелегкі завдання керівника в ситуації, коли різко змінюється організація.

Неабияким викликом для керівників закладів охорони здоров’я стає створення системи управління сервісом в організації, адже від сервісу залежатиме кількість укладених декларацій (і фінансування за них), комунікаційне середовище в закладі (наявність конфліктів, незадоволення тощо). Створення системи сервісу вимагає від керівника, перш за все, особистої віри в необхідність сервісу, власної сервісної поведінки по відношенню не тільки до пацієнтів, але й до персоналу (адже вони є внутрішніми клієнтами організації).