вул. Скрипника, 14а, Харків, Харківська обл., Україна, 61057
Соціально відповідальному бізнесу

Успішні компанії є частиною місцевої громади та залежать від неї в багато способів, зокрема:

  • працівники компанії – частина громади, мешкають в ній, мають родини, їх здоров’я – добробут компанії;
  • клієнти компанії – частина громади, мешкають в ній, мають родини;
  • підприємства компанії розташовані на території громади, користуються її ресурсами;
  • діяльність компанії впливає (не завжди позитивно) на середовище, в якому знаходиться громада.

Усвідомлення цього відбивається в політиці корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Частиною стратегії КСВ є підтримка компаніями системи охорони здоров’я на території громади. Донедавна така участь зводилась переважно до купівлі необхідного обладнання або ремонту пунктів надання послуг на запит медичних закладів. Але компанії, що стратегічно орієнтовані, все частіше задаються питанням «А чи саме такий внесок сприятиме розвитку системи охорони здоров’я на території громади і, як наслідок, покращенню добробуту населення? Чи обґрунтованими є ці інвестиції?» І такі питання мають всі підстави, адже система охорони здоров’я знаходиться в стадії розвитку, і те, чого зараз хочуть заклади, завтра їм просто не потрібне (наприклад, ремонт приміщення в 3000 м2 на 3 сімейних лікарів).

Водночас медична реформа створює нові можливості для зважених рішень та інвестування в систему охорони здоров’я, зокрема:

  • автономізація медичних закладів (заклади стають комунальними неприбутковими підприємствами (КНП), що дає їм право вільно залучати та розпоряджатись інвестиціями);
  • перехід від фінансування закладів за субвенцією на оплату за медичну послугу (держава платить за кожного громадянина, що обрав цей заклад, підписавши декларацію з сімейним лікарем закладу), такий перехід докорінно змінює систему управління закладами;
  • необхідність створення при КНП так званих опікунських рад, серед завдань яких залучення інвестицій та відстеження їх використання, що підвищує прозорість та ефективність цього процесу.

Для максимально ефективної реалізації КСВ в громадах соціально відповідальний бізнес має:

  • ретельно вивчити поточну систему надання послуг первинної медичної допомоги в громаді, можливо, замовити послуги аудиту, визначити ключові проблеми та пріоритети для інвестицій;
  • вимагати від керівництва закладу стратегічний план розвитку, адже низка центрів первинної медичної допомоги в країні вже працюють з цими інструментами;
  • увійти до опікунської ради закладу (або вимагати її створення);
  • працювати не тільки з медичним закладом, але й з керівництвом громади над розвитком ініціатив, спрямованих на зберігання здоров’я мешканців громади, сприяти поширенню здорового способу життя.